söndag 25 maj 2008

Vindbyxor, kaniner och string

Morsdagspresent har jag inte fått, men det gör inget för jag har ändå aldrig gillat påfundet morsdag och farsdag. Men maken tog äntligen tag i saken och satt upp min kära stringhylla. Har haft den i min ägo ett tag och nu har den äntligen fått komma upp på väggen, den sitter nu i köket vid köksbordets gavel. Den är tom än så länge, men det dröjer nog inte så länge till, annars gör det inget för den är ju så fin som den är. Det blev en perfekt morsdagspresent till mig plus dom goda pussarna från I!

Stringhylla!

Sen har jag ju faktiskt sytt lite i helgen också, fast mest pysslade jag med mönster, så fler alster kommer nog framöver. Börjar med att visa vindbyxorna jag sytt åt I, dom är i vindpoplin med fleccefoder. Fick faktiskt göra om dom eftersom första försöket blev liiite snävt, sprättade, gjorde om mönstet och nu är de perfekta :).

Vindbyxor försök 1 (ser likadana ut nu, bara lite större ;))

Mycket bra att ha i lekparken

Bonusbild från lekparken (så härligt ljus)

Sen har jag ju äntligen gjort något av kanintyget, det blev en t-shirt till storebror. Är riktigt nöjd med modellen, men tyvärr blev den något tight i halsen, så han klagar lite när man ska ta den av och på... Ja, ja man kan ju inte vara proffs på första försöket, det är ju ändå den allra första t-shirt jag gör.

Kanintischa

Livebild (byxorna är faktiskt också hemsydda)

Jag är ju inte på någotsätt proffs på det här med att sy, men det är roligt, speciellt när kläderna duger till att användas. Sen är det faktiskt ganska skoj att kunna göra något till sina barn. Nu ska jag bara kåpa ihop något till lillebror och sommarkläder till grabbarna.

Skickar ändå en liten morsdagshälsning till ev mammor som kikar in Hallå
.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh så fina grejer du alltid gör. har ju haft förmånen att få se byxorna live och dom är ju verkligen kanonfina!

Kul att se hyllan oxå :-) Passar ju mkt bra där den hänger nu!

Har klippt mig idag och shoppat hårgrejs, det blir man glad av. hehe.

Känner mig dock sugen på någon god sallad men jag saknar bra recept. Har du några tips??? ;-)

Anonym sa...

Wow - kul att du syr så mycket! Jag håller på att leta tyg och ska också sy ett par byxor till Michaela här snart, fast till henne blir det ett par mjukisar! :)

Anneli sa...

Marlene: just ja, salldsdressingen...
det kommer jag lovar!

Anu: jag brukar mest göra mjukisbyxor, sk muddbyxor i velour.