onsdag 1 oktober 2008

Arg, ledsen och besviken

Häromdagen var jag förbi på min gamla arbetsplats, jättekul att träffa alla och säga hej, tänkte jag. Jo tjena, det blev inte alls som jag hade tänkt det. Fick nämligen veta att den personen som står innan mig på LAS-listan hade blivit erbjuden sitt gamla jobb (desutom hade personen innan den också fått tillbaka jobbet), men ingen har sagt något till mig. Nä istället verkar de ha gjort en habrovinkel och valt att gå via ett annat bolag för att kunna ta in någon annan än mig. Till saken kanske hör att jag nyligen hade fått L när detta var aktuellt men ändå.

Visst jag vet inte hur tankegångarna har gått och hur turerna har sett ut, men det känns inte så kul att få hör att de har anställt någon ny och jag har inte ens blivit tillfrågad. Visst det har helt säkert gått lagligt till så jag har absolut inget att komma med (har varit i kontakt med facket), men moraliskt och känslomässigt så känns det verkligen inte rätt. Känner mig faktiskt ganska beviken på att min gamla chef och mina f.d kollegor inte sagt något eller puschat för mig. Man känner sig ju lite lurad, som att alla har vetat men ingen har sagt något till mig. För när jag nu börjat fråga om det så blev dom flest märkbart störda och obekväma.

Jag ska ringa han som varit ansvarig för rekryteringen och hör hur de har resonerat och varför jag inte ens blev tillfrågad. Vet att man inte ska dra förhastade slutsatser men det är svårt att inte känna att jag blev överhoppas, utmanövrerad, ignorerad och dissad för att jag var/är mammaledig. Eller så var jag helt enkelt inte tillräckligt bra.

Känns så jäkla tråkigt att få reda på det på det här sättet också!

Inga kommentarer: