lördag 15 augusti 2009

Tycka synd om

Funderade i dag på det där med att tycka synd, vilka som man tycker synd om och vilka som det är synd om.

Jag vill inte vara en som man tycker synd om.

Visst vill jag ha empati, uppskattning och stöttning och det tycker jag att jag har.
Men det skulle faktiskt vara lite tragiskt om andra tyckte synd om mig. Man kan tycka att det är synd att jag har det bagaget jag har och att jag har det som jag har just nu, det tycker jag också för det påverkar mig och min familj så mycket.

Men trots alla toppar och dalar, medicinering, jobbiga minnen, knäppa släktingar, och så vidare så är det nog inte synd om mig.

Önskar så att jag ska landa i mig själv, bli trygg i tillvaron, finnas för min familj och hitta livsglädje. Kan jag uppnå det där så kommer jag inte bara att ha det bra, jag kommer att vara rikast i hela världen.

1 kommentar:

Sindarin sa...

Du har så rätt så i dina funderungar tycker jag