torsdag 31 januari 2008

Bra torsdag

Har jag haft idag! Sov länge i morse efter enhel natts sömn = så skönt och så välbehövligt! Tog det lugnt, åt lunch med min man och var på ett väldigt givande möte. Idag var det jag som hämtade Isaac på dagis för första gången på månader och det gick jättebra, han blev riktig glad att se mig. Sen åte vi på VC för att han skulle få sin 1,5-års spruta, väl där hade vi en jättebra lekstund och när det var dags för själv sprutan så var han så duktig så duktig, sa inte ett pip, bara satt där och lät henne sticka honom. Barnmorskan sa tom: "nämen oj vad snäll och duktig han var!" :D. Stolt mamma som man är så svarade jag: "ja, jag vet han brukar alltid vara såhär snäll när han får sprutor".

Sen åkte vi och hämtade pappan för att åka och handla mat, det blev på Willys och vi handlade massor, så ska man hälsa på så bör man göra det nu för nu har vi nåt att bjuda på ;). Men då ni ha överseende med städkaoset som råder i vår lägenhet.

Till middag åt vi sushisallad, kan verkligen rekomenderas till de som gillar sushi men är lata som vi. Receptet/tipset kommer från goda vänner. Jag slänger ut vår variant om någon vill testa eller inspireras.

Sushisallad a lá iPods (4-5 pers)
I gurka
2 avocados
1 paprika (röd)
2 mörötter
2 pkt crabsticks
500g oskalade räkor/ 1 burk räkstjärtar i lake
1 burk kräftstjärtar
Grötris (mycket billigare än sushiris och minst lika bra :))
Risvinäger + socker
Wasabi, soja och inlagd ingefära efter tycke och smak (vi hade inte ingefära den här gången)

Koka riset, hacka alla grönakerna i ganska små tärningar, koka morötterna med lite ingefära (avnvände "kryddan") och salt innan. Hacka crabsticksen, skala räkorna och blanda alla ingredienser förutom riset en skål. Blanda det färdiga riset med risvinäger+socker. Färdigt att serveras, mums!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oh den där salladen lät supergod!

Anonym sa...

Hallå nu vill jag bli bjuden på mat!!

Anonym sa...

Ja det kan vi ju göra.. Jag tror dock att jag har dagiset on tor fre..Suck..