tisdag 5 februari 2008

Jobbigt beslut

Vi fick ett brev idag från kommunen där det står att vi fått dagisplats på montesoris nystartade avdelning, den ska öppna nu februari/mars. Det finns väldigt mycket fördelar med att tack ja till detta, vi får betydligt närmare till dagis, gångavstånd, vilket underlättar en hel del för mig sen med två barn, det är på väg till G:s jobb, vi gillar montesoritänket och där kommer det kanske att vara barn som bor lite närmare oss. Nackdelarna är ju att I har ett jättebra dagis, han trivs, personalen är bra och de har en sund och bra inställning. Så hur gör vi??

Jag får lite ont i magen av att måste fatta det här beslutet, är vi jättehemska föräldrar som sliter bort honom från ett ställe där han uppenbarligen trivs bara för att det blir enklare för oss? Eller är det kanske så att han är så pass liten att han anpassar sig och skulle stormtrivas på det nya stället också? Men tänk om han inte gör det, tänk om personalen på det nya stället är konstiga och han blir en ledsen kille, då förlåter man ju aldrig sig själv.

Fasiken, hur sjutton gör vi nu?

5 kommentarer:

Kristina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kristina sa...

Här, en bit ner på sidan i länken är receptet. Fast jag tog fullkornsmjöl istället, det är allt vi har hemma. Och dom kändes aningens torra när dom hade jäst klart, så jag hällde i lite mer mjölk... Enkla att göra var dom iaf.

http://metro.se/se/article/2008/02/01/17/2441-45/index.xml

Anneli sa...

Kristina: Tack, nu ska här bakas :D.

Deleine sa...

Åh va jobbigt.... Glad att jag slipper ditt beslut! Lycka till!!! Öhm hus.... njaaa det vet jag inget om!! Varför skulle vi bli med hus? Vi har juh precis börjat komma i ordning där vi bor nu!

Anonym sa...

Hallå! Jag förstår din ångest, det är inte lätt. Men jag tror på din tanke att han kommer att lätt kunna anpassa sig bra på det nya dagiset. Däremot hur personalen är vet man ju aldrig. Men för det mesta så brukar dom också vara bra. Ni har ju pratat om detta ända från början så jag tycker ni ska köra på det, och ja det kan vara värt med bekvämligheten när ni har två barn!

Skulle det sen bli tokigt för Isaac så betyder ju inte det att det inte skulle gå att ändra på fördet :-)

Lycka till!