måndag 21 januari 2008

Då och nu...

Japp nu kommer första ofentliga magbilden, lägger in en jämförelsebild på hur jag såg ut med Isaac vid samma tid. Skillnaden är inte så stor som det känns. Den här graviditeten är ju helt annorlund på alla sätt, men skönast är nog att jag inte gått upp lika mycket i vikt! Nu var jag ju i och för sig väldigt plussad när jag blev gravid men ändå, förhoppningsvis blir det inte lika mycket att arbeta bort sen.

Nu
Känner att jag verkligen börjar längta efter vår lilla bebis nu när jag ser magbilder. Vill ju inte att han ska komma än och ibland känns det jätteläskigt att vi ska få ett till barn, men det börjar rycka i näsan efter att få snussa bebis! Jag är så mycket mer förberedd på saker och ting nu, framförallt så vet jag ju hur jag inte vill ha det och förhoppningsvis hur vi ska undvika att det blir så.

Nästa vecka ska vi på spec.mv och träffa vår underbara Norea-sköterska för att börja skissa på en förlossningsplan. Är så glad att jag tog kontakt med dem och att jag fick just vår sköterska. Känner mig faktiskt förväntansfull inför förlossningen. Det kommer säkert att hinna ändras, men det är ändå skönt att jag kan känna så.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vinke vink, måste ju kika in här :-)

Fin mage :-) Båda gångerna

Anonym sa...

ÅH bebismage..... Va snygg filten blev, är den till bebisen eller till Isak? För vist var det en lite filt?

Anonym sa...

Oj, jag trodde först det var samma foto :-) Jag tycker magarna är identiska. Lika fin nu som då!

kulli sa...

Din lilla smygare ;-) Jag ska nog till stan på ons en sväng, kaffe?
Magen nu ser ut att vara lite lägre men väldigt fin :-)

Anneli sa...

Hej, hej på er!

Deleine: Japp det är till bebisen, faktiskt så är det inte "samma" filt som du såg, jag gjorde om den, nu är den smalare.

Marlene: Mmm, jag visar inte den framifrån, när jag jämförde så insåg jag hur mycket bristningar och sånt jag har nu :(.

Cocine: Jag ska ju mest troligt på IKEA på onsdag, skit också! Hinner vi inte ses så försöker jag ringa på onsdag kväll och säga hej då.