måndag 21 januari 2008

Varför sova när man kan sy??

Igår natt kunde jag inte sova, inte på hela natten. Kan ju bero på att jag somnade på soffan 17.30 och vaknade vid 23.00 för att jag var hungrig och behövde på toa. Så jag bestämde mig för att sy istället. Fyra tygpåsar i ICA-kasse-modell blev det. Om man inte synar sömmarna så är jag riktigt nöjd, fast mest nöjd är jag att jag fick tummen ur och gjorde dessa. Nu kan vi sluta köpa plastpåsar som bara går sönder.

Dom är sydda enligt den här beskrivningen i loppistyger med foder.

2 kommentarer:

florin design sa...

Vilka fina!!! Jag gjorde ju oxå en icakasse-väska för ett tag sedan. Den lyckades jag nog inte fota efetrsom den var en del i hemlis-paketet....

Å att jag hittat hit beror ju på att du använder dig av ditt google-konto när du skriver kommnentarer i andra bloggar. Klikcar man då på "anneli" så ser man båda bloggarnas namn :-)

Anneli sa...

Tack! Men som sagt ska man inte syna dom i sömmarna, är inte optimalt att sy hela natten :/. Googlekontot, tänkte inte på det, kul ändå att du hittade hit, hade ändå tänkt sluta vara helt privat snart :).