fredag 11 januari 2008

Sammandragningar

Är så jobbigt, har nyss kommit hem från sjukhuset. Åkte in i onsdags em för kraftiga sammandragningar och väldigt ont ( känndes precis som förvärkarna ). CTG:n visade på sammandragningar men livmodertappen var som tur var opåverkad. Fick ligga kvar för observartion och mer CTG. Fick brickanyl också eftersom det inte ville sluta.

Var kvar igår också för att se hur det funkade om jag var uppe och rörde på mig. Hade inte ont men fick sammandragningar så fort jag rörde mig. Fick brickanyl på kvällen eftersom magen inte ville slappna av och det trycker på.

Nu har jag alltså kommit hem, har fått brickanyl utskrivet och det känns lite bättre. Men det är så jobbigt att jag inte kan röra mig utan att jag ska få sammadragningar och magen blir stenhård, sen vill den liksom inte slappna av även fast jag sätter eller lägger mig ner.

Tur att jag redan är sjukskriven, men det är bara januari ut och för något annat, bebisen ska inte komma förrän i slutet av mars Sad . Känner inte direkt att jag vill "ställa mig till arbetmarkandens förfogande" den första februari...

Nä nu ska jag försöka vila lite innan mina grabbar kommer hem, längtar såååå efter den lilla, har ju inte sett honom på två dagar och missat två nattningar.

Inga kommentarer: