måndag 18 februari 2008

Ny vecka, nytt dagis och ny dagisväska

Idag hade vi första dagen på nya dagiset, det gick hur bra som helst. Skönt att se att vår kille är så trygg och lugn, resten av veckan så ska han vara själv men imorgon är det bara en timme, sen blir det mer och mer. Nästa måndag kommer han att ha sina vanliga tider.

Mamman har pysslat lite i helgen och gjort en dagisväska, var ju tvungen att använda flodhästtyget från ikea till något. Efter lite trixande så blev jag riktigt nöjd, förutom att jag måste bli bättre på att sy kantband, men man behöver ju inte titta så noga ;). Mönstret är efter den här, men med mina egna ändringar. Bilden är inte den bästa men man ser ju åtminstone hur den blev, gjorde ett näsduksfodral a´la Florin också i samma tyg, kan ju vara bra med näsdukar att torka lilla näsan efter dagis :D.
Dagisväska

5 kommentarer:

Deleine sa...

Åh vilken fin väska..... En sådan vill jag också ha!!!!

Anneli sa...

Tack! Hoppas bara att den funkar så bra som den är fin :D.
/Anneli

Anonym sa...

Hejsan!

Kom in på din blogg av en händelse och säg att det är ju du/ni.. Vad roligt att ni väntar ett syskon till lillkillen som säkert inte är så liten nå mera. GRATTIS i alla fall till den lilla i magen...

// Jenny ( Wilma och Novas mamma)

Anneli sa...

Hej Jenny, vad kul att du hittat hit, är ju lite privat av mig ;). Tack, lite overkligt att det ska komma en till liten en, även om I inte så liten längre :D.
//Anneli

Anonym sa...

Grymt snygg väska som allting annat du syr! Hoppas ni mår bra och klappa magen från mig :-)