måndag 11 februari 2008

Såå trött

Har jag varit idag! Det är som att all energi har försvunnit och kvar finns bara en enorm seghet. Skönt att jag hade massagebehandling i morse, behövde det verkligen, har fått lite mer ont på sistone speciellt i ena skinkan. Jag önskar verkligen att jag hade mer energi, är så sugen på att sy barnkläder nu när jag har fått mina mönster men när ska jag orka?

Sen när jag kom hem så upptäckte jag att det har kommit nya bristningar högt upp på magen, lite tråkigt men tyvärr inget att göra nåt åt. Har haft helknasiga mattider idag men så kan det gå när man är tokhungrig vid 10.30 och sen sover mellan 12.30-15.15. Lyckades i alla fall göra middag till familjen ikväll alltid nåt.

Det här är sista veckan för I på gamla dagiset, from nästa vecka är det nytt ställe, ny personal och nytt tänk som gäller. Vi var och hälsade på nya stället och det verkar faktiskt väldig bra det med, så vi hoppas att vi fattat rätt beslut nu.

Avslutar med en positiv tanke. I lördgas slog det mig hur fantastiskt det faktiskt är att vara gravid, alltså vilken ynnest det är att få bära ett barn, känna det växa och röra sig och sen får man en liten bebis som belöning. Det är ju helt magiskt! G blev väldigt glad att höra min tankar, tydligen är det första gången jag verkligen uttrycker mig positivt inför att vara gravid. Konstigt, jag har ju trott att jag har varit positiv, men nu är kanske första gången jag verkligen säger det. Känner mig så väldigt kvinnlig just nu och trots alla krämpor så njuter jag av att vara gravid.

Inga kommentarer: