måndag 28 april 2008

Det svänger fort, men helgerna är bra

Nu känns livet lite lättare, men det känns fortfarande inte bra i magen så jag har fått en remiss till sunderbyn för att kollas igen. Men idag har det gjort ganska så ont så jag ringer nog själv imorgon iställer för att vänta på att de ska ringa mig. Konstigt och skrämmande hur fort det kan svänga, i förre veckan så var jag verkligen helt under ytan, men som tur var verkar helgerna gå bättre än veckorna. Fast idag fick vi veta att beskedet från kommunen vi väntat på var positivt, hurra! Det lyfte en rejäl tyngd från mina axlar.

Nä nu ska jag blogga om något lite roligare för en gångs skull, de två senaste helgerna, bjussar på lite bilder också.

Förra helgen var det full rulle. På fredagen var vi och fotade Lucas hos danielphoto där vi har tagit massor av fina bilder på Isaac. Sen drog vi ner till stugan för att gå på fest på lördagen och dop på söndagen. Där emellan hann vi träffa vännerna Åströms, farmor och farfar och alla kusinerna.

Isaac tyckte det var lite jobbigt att sitta stilla i kyrkan, Lucas bara sov.
Presenten bestod bla av detta: Hemmasydd badcape med matchande napphållare samt ett fint pussel som inte kom med på bild.

Nu i helgen som var bytte vi däck på lördagen, eller Pappan bytte, Isaac hjälpte till, jag övervakde och Lucas sov i sjalen. Storebror var så duktig att det bestämdes att han skulle få glass, men eftersom vi var ute så tidigt hade inte Max öppet (ja vi skulle äta glass på Max). Vi styrde kosan mot skokanonen för att köpa nya vårskor till Isaac. På väg dit insåg vi att Macedonken var öppet och frågade om han ville äta glass där istället, då säger vår duktiga kille "nä, äpple" han ville ha äpple istället för glass! Gissa om vi var stolta föräldrar som glatt köpte en fruktpåste till honom. Två par skor blev det också, gympadojor och sandaler till sommaren. G fick sig äntligen ett par stövlar också, jag har för små fötter så det fanns inget till mig.

På söndagen gick Isaac helt själv ända ner til Willys, det tog visserligen ca 50 minuter men ändå, han gick själv! G skulle egentligen testa ståbrädan men han ville knappt åka på den. Skönt att vet att han orkar om det behövs, nu behöver vi inte fundera på om han orkar gå upp på stan. Sen köpte vi en cykelhjälm till honom och han fick prova åka i cykelsadeln med pappa för första gången, det var en stor hit, han sken som en sol. Tyvärr fick vi inte med det på bild.

Isaac hjälper till och ansvarar för bultarna (kolla i övre hörnet vad fint han ställt upp dom)
Hjälper pappa och inspekterar verktyget

Slänger in en bild på när jag myser med mina söner, dom är verkligen helt underbara och vi är verkligen lyckligt lottade, jag och G, som har fått så fina barn. Jag älskar min härliga lilla familj hjärta

Jag myser med mina grabbar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fina ni är, såg era photon på arcus förresten :-)

Hoppas du får ordning på kroppen snart och tack för snabb lunchen
/Jennie

Anneli sa...

TACK!
Ska ringa upp till sunderbyn imorgon, hoppas jag får komma upp snart och att det kan bli ett slut på detta nu!