onsdag 14 maj 2008

Bra dag

Japp, idag har det varit en bra dag! Har kommit på att jag ska passa på att njuta när jag har det och faktiskt leva lite i nuet. I morse fick jag en härlig sovmorgon av älskade G, sen promenerade jag till en vän som är väldigt duktig på att sy, efter ett tag kom höggravida E och vi drog på loppisar, tror vi alla hittade lite fynd. Själv köpte jag tre fiiina tallrikar, en superfin pop-klänning (får se om den får flytta, tror inte jag har hjärta att göra om den) och en gullig men sliten marimekkoväska till Isaac. Bilder kommer en annan dag.

Sen var jag på föräldramöte på dagis, väldigt roligt att träffa de andra föräldrarna och få höra lite om hur de har det på dagarna och vad de gör. Tydligen så brukar de har cirkus nästan varje dag, då samlas de runt en matta också får ett barn i taget gå in i mitten och göra konster, sen applåderas det. Vår Isaac älskar tydligen detta och vill helst vara i mitten hela tiden, dessutom har han ett paradnummer.

Men jag kommer på mig själv med att känna mig ganska ung i sådan här sammanhang... vet inte om det beror på att jag känner mig ung eller om jag upplever att de andra är äldre än mig. Ska jag vara lite ärlig så tycker jag nog att de flesta såg äldre ut än mig, men enligt G så ser jag yngre ut än jag är... Vet inte om jag håller med, men det är ganska kul att få visa leg på systemet och en riktig höjdare som jag ska leva länge på var när busschauffören frågade om jag skulle åka på vuxenbiljett sist jag åkte buss för en månad sen :D. Inte illa för en snart 30-årig tvåbarnsmorsa!

Kompenserar för det förra bildlösa inlägget och bjussa på två bilder på mig och mina pojkar, plus en bonusbild bara på barnen.

Jag och mina älsklingar

Ja, såhär ser vi ut (upptäckte att Isaac är utan tröja på båda bilderna..)

Våra fina pojkar (fast Lucas gör en konstig min)

2 kommentarer:

kulli sa...

Åh vad härligt att höra :)
Superfina bilder!

Kram

florin design sa...

Så skönt att få känna sig ung! Jag känner mig som mittemellan när jag träffar päronen till ungarna på Antons dagis. Antingen är de nyss fyllda tjogo eller så är de runt 40 och har sina sladdisar på samma avdelning...

Tack för igår!

Just ja, har lagt ut nån bild å L oxå... han är ju så GÒ!