söndag 11 maj 2008

Bloggtorka

Jag det går segt just nu. Har varit en sådär vecka, ganska mycket upp och ner. Några roliga saker är att jag äntligen fått tid att umgås med "gamla" vänner, jätteroligt! Tydligen har jag inga infektioner, det var ju skönt, men vad sjutton är det då som gör att jag har så ont fortfarande?

Hade tänkte visa massa bilder, bla på vår nya mobiler, vi har gått över från Ericson till Nokia, är ganska nöjda, återstå att se vilket märke vi gillar bäst.

Har faktiskt pysslar lite också i veckan, storebror behövde ett par överdragsbyxor, så jag knåpade ihop ett par av vindpoplin med fleecefoder, blev helt ok. Sen gjorde jag ett fodral till makens mobil, undrar när jag ska få tummen ur och göra ett till mig själv.

Vi har vårstädat (vi kallar det så då det låter bättre än storstäd för att det var så jäkla skitigt) så nu är det riktigt rent och fint här. Jag passade på att organisera barnkläderna samtidigt, väldigt nöjd med mig själv.

Bilen har vi bestämt oss för att sälja, lika bra att passa på nu när det fortfarande är nybilsgaranti kvar. Vi hade ändå behövt byta snart, för det ryms inte två stor bilbarnstolar i baksätet. Tanken är att vi ska skaffa en gammal billig bil i typ Jeep-modell, vi bor ju så till att vi eg inte behöver bil annat än i stugan och där är det vettigare med en sån bil.

Nä nu ska jag nog kojja snart, är ganska trött, hoppas jag kan somna ikväll, har haft lite problem med sömnen på sistone, håller tummarna för att det inte är något bestående.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt med pyssel och knåp - skicka över lite inspiration till mig är du snäll! ;)
Jag visste inte att du var så duktig på att sy! Har du alltid varit det, eller är det nåt du kommit på nu?
Vore ju en dröm att kunna sy kläder åt sitt barn. Jag är i inledningsstadiet änsålänge. Så här sys det mest örngott och klädpåsar och kanske nån gardin här och där :)
Många kramar!
/Anu

Anonym sa...

Hallå! Håller med om att det var supertrevligt igår. Tänker varje gång, varför gör vi inte detta oftare? Kände att jag glömde fråga hur du mådde, visste ju att du varit och kollat läget. Men kanske berodde det på att du såg väldigt pigg och fräch ut! Som alltid iofs... Glömde också säga att Isaac har ju blivit jättebra på att prata nu, det bara bubblar ord från honom, kul!

Anneli sa...

Anu: Japp, det är riktigt roligt, men jag tycker inte jag är så duktig, jag är väl hyfsad. Tror nog att jag eg alltid har kunnat, syde ju egna klänningar när vi pluggade och skulle på bal :).

Muddbyxor är faktiskt inte så svårt, så det är ett bra tips att börja med. Gardiner och sånt är ju super!
KRAM! och hälsa famljen.

Marlene: Vi får helt enkelt bli bättre på att träffas :). Ja, det är jättekul att han börjat prata så mycket, även om det mesta är obegripligt än så länge.

Har två pamperskuponger hemma som går ut 1/7, dom är dina om du vill.

kulli sa...

Jo jag känner mig lite produktiv ;-) Vill bara ha en overlock som vissa andra har;)
Hoppas du får lite ro i kroppen snart.. Du vet iaf var jag finns om du vill prata..

Kram