tisdag 3 juni 2008

Bränna och tvåmånaders koll

Idag har jag och Lucas varit ute nästan hela dagen, eller jag vi har iaf inte varit hemma på nästan hela dagen. Fast mellan 9.30-13-30 var vi faktiskt ute i det fina vädret. Jag gick till en lekpark en bit bort för att sammanstråla med Marlene och hennes son Wille, Lucas sov gott i vagnen. Det var så skönt att sitta ute i solen surra men tyvärr så tog solen bättre än jag räknat med. Mina armar är numera tvåfärgade, röda på framsidan och vita på baksidan, mitt bröst också rödvitt i ett inte alltför tjusigt osymetriskt mönster och mitt ansikte är brun/rött. Ärligt talat så ser jag ut som en misslyckad polkagris, med andra ord skitsnygg! ;)
Nej, jag tänker inte visa någon bild på detta spektakel!

Sen var jag i alla fall med Lucas på BVC för hans tvåmånaders koll med läkarbesök. Riktigt kul eftersom vi inte vägt eller mätt honom sen han var nästan nyfödd. Nu är han en stadig kille på 6535 g, 62 cm och med ett huvudomfång på 41 cm. När Isaac var lika gammal hade han följande mått: 5600 g, 61 cm, 40 cm. Så Lucas är alltså kilot tyngre och snäppet större rent allmänt, inte illa med tanke på att han var mindre när han föddes.

Nä nu ska jag smörja in mig med mer aloe vera gel och dråsa i säng.

Inga kommentarer: