söndag 14 september 2008

Snart ensam

Min älskling ska åka bort :(. På tisdag åker han till USA och blir borta en hel vecka! Måste faktiskt erkänna att jag är lite nervös över att vara ensam med pojkarna så länge och måsta ansvara för allt. Försöker intala mig redan nu i terapeutiskt syfte att andas, försöka ta det lungt, inte skrika och bli alltför arg och att man får vara lite sen och missar man en mellis/måltig så överlever man ändå!

Min plan är i alla fall att tvinga diverse kompisa att göra oss sällskap eller helt sonika bjuda in oss till andra så jag slipper vara själv. Tisdag är i alla fall räddad då ska vi tom bli bjudna på middag! (En måltid avklarad, check!)

Efter det är så himla synd om mig som måste klara mig utan G så länge så ska han få kompensera mig genom att shoppa lite där borta. Om det är mycket billigare så ska han få köpa mineralsmink åt mig. Ja, jag har provat ut nyanser och märken mm. Väljer mellan märkena i.d och Jane Iredale men jag lutar just nu åt i.d.

Idag har vi varit på kalas hela dagen, på morgonen fm var vi ute i Alvik och grattade O som fyllde 25 år och därmed kom upp i vår ruta "Ålder: 25-30". Därifrån åkte vi direkt till Björks och grattade A-H som fyller fyra. Lagomt till middag packade vi ihop hela famijen och åkte hem, tur att vi hade rester i kylen för vi var alla helt slut! Jag däckade på soffan innan barnen...

Nu ska vi se The Unit och passa på att mysa lite.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att vara ensam en vecka, det fixar du galant! Man är nervös innan, men allt löser sig alltid på något vis :)

Anonym sa...

förresten, inboxar dig över facebook om mitt nya jobb!

Anneli sa...

Hmmm, jag är något skeptisk, men vi har iaf fixat skype :).
Kollar genast facebooken!!

florin design sa...

Klart du fixar att vara ensam! Vill du komma ut nån kväll och äta så är ni så välkomna!!!!!
Tack för igår!

Just ja, får du till nån bild på lucas med dreggellappen så blir jag ju glad... Ska fixa fler :-)Nån särskilld färg som önskas?

kulli sa...

Jag är ledig ons tor ifall du vill göra nåt, kanske lekpark?

florin design sa...

Självklart går det lika bra till helgen, då är jag ensam med Anton. O ska med sin pappa och de ska norr ut och vandra....

På fredag slutar jagdessutom lite tidigare så då behöver det inte bli så sent att åka ut... är hemma senast 15...

Anneli sa...

Tack gulliga vänner!
Jennie: I har blivit förkyld, supertajming va? Så vi håller oss hemma några dagar. Men vill ni komma hit ändå så skulle det vara skoj.

Lina: Jag hör av mig, får se hur det blir med I.s förkylning.