lördag 6 september 2008

Trött, lite bakis och fundersam

Japp igår blev det massa vin också sprättade vi änligen champangeflaska vi fick för att fira att Isaac föddes. Vi skulle egentligen ha druckit den förra sommaren när han fyllde ett men då hade ju redan Lucas flyttat in i min mage :D. G och polaren F var på afterwork så jag och grabbarna fick sällskap av F gulliga sambo och son. Hon hade med sig vin, tyckte mammorna förtjänade lite gott att dricka, så rätt, så rätt. Men tydligen var festen tråkig så männen kom hem redan vid 22-tiden, sen hade vi vin och chipsfest i vår temporära säng i vardagsrummet och klockan han bli 03!!! innan vi kom i säng.

Nu till mina funderingar:
Jag har kommit på att mitt skrivspråk har blivtit väldigt mycket sämre, hmmm, det jag tänker och formulerar i huvuet kommer som inte ut genom fingrarna. Väldigt frustrerande.

Varför är det så många som skiljer sig/separerar? Träffade en ytlligt bekant i lekparken idag som jag inte sätt på länge, plötsligt bara blurrar hon ur sig att de ska separera, blev helt tagen, de har ju två små flickor, 5 och 2 år...

Sen går mina tankar ut till två goda vänner som på helt olika sätt har det jobbigt just nu. Kramar till fina M och E, önskar jag kunde göra mer för er!

Japp mina tankar hoppar hej vilt, men ett funderingsstråk kan ju inte passera utan att man funderar lite på sex också. Eller snarare lust, känner inte alla lust till sina partners? Uppenbarligen färre än man tror (har varit och läst på ett forum), men jag har varit så naiv att jag trott att man inte väljer att leva med någon man inte känner lust till. Eller så resonerar i alla fall jag, tycker att passionen är så pass viktig att det måste finnas där, kanske inte varje dag, eller ens varje vecka ;) men i grund och botten!

Nu ska jag sluta svamla och mysa lite med min kära maken i vår vinfläckade och chipssmulade temporära säng :D!

Inga kommentarer: