måndag 27 oktober 2008

Ont igen

Har ont i magen igen. Egentligen har det inte varit helt bra sen i augusti men jag har inte orkat ta tag i det. Igår kväll började det plötsligt göra tokont, det har inte riktigt släppt i dag så nu har jag äntligen ringt gyn. Sköterskan tyckte definitivt att en läkare skulle kolla på mig, hade tur och fick en återbesökstid idag efter lunch.

Läkarbesöket gav inte så mycket, ja förutom att hon ansåg att det inte var ett gyn.relaterat problem då. Så jag måste fösöka med något annat, ska ringa vc imorgon och försöka där men är inte speciellt hoppfull. Antagligen så kommer de inte ens tycka att jag ska få en akuttid, får väl en läkartid i december om jag har tur. Känns som att jag får lära mig leva med smärtan och acceptera att det är ett återkommande inslag i min vardag numera.

Det här hjälpte inte direkt upp mitt humör men, ja, ja, what to do?

1 kommentar:

Anu sa...

Hörrödudu! Om du har så pass ont så SER DU TILL att få en akuttid. Vill de inte ge dig det så överdriver du arslet av dig så att DU FÅR en akuttid. Herregud, att ha ont i magen är verkligen inget att ta lätt på. Om inte VC hjälper dig så kuskar ni upp till Sunderbyn. Så är det bara. G, om du läser detta, sparka iväg din fru till sjukan nu!
Pussar och kramar från oss