lördag 8 november 2008

Kaniner, kaniner, kaniner

Äntligen har jag gjort något av det vit/beiga kanintyget. Isaac älskar tights just nu men det är inte så lätt att hitta snygga som sitter bra på en smalis utan blöja. Så jag passade på att testa ett mönster jag har hemma, tur det för dom blev riktigt bra och han är supernöjd!

Har länge velat göra en raglantröja av det orange kanintyget (som alla andra) och nu när det var så kul att sy igen så tog jag tag i det också. Mönster hade jag inget, så jag följde en god väns råd och kopierade en befintlig tröja som sitter bra. Tur jag följde det rådet, blev faktiskt riktigt nöjd! När jag lika var i farten så blev det ett par tights till, det är aldrig fel att matcha :).

Nu ska jag bara göra något åt lillebror också, har bestämt mig för att det faktiskt är ganska gulligt när syskon matchar. Japp, har blivit en SÅN mamma ;).

1 kommentar:

Tecko sa...

hej hej så Du syr oxå, jag spanade juh in den fina tröjan på din pojke, vill oxå ge mig ann att sy en raglan tröja, men är för feg... hur la du ut mönstret från en befintlig tröja? Mvh therse