lördag 3 januari 2009

Summa sumarum

Julen har spenderats i stugan och hos svärföräldrarna,
mellandagarna och nyår likaså.
Det var skönt att komma bort lite,
att slippa, tv, uppkoppling och täckning på mobilen.
Skönt för oss alla att bli omhändertagna,
få god mat lagad och serverad och få hjälp med barnen.

Fysiskt mår jag riktigt bra, medicinen verkar passa mig,
men samtidigt blir det jobbigt. För hjärnan är inte i närheten
av att vara med i matchen än. Och det är jobbigt att det
inte syns på mig hur jag egentligen mår.

Är inte lika folkskygg längre, det går bra att träffa folk,
men inte för mycket och för många på en gång.
Sover fortfarande väldigt dåligt, blir enormt trött,
speciellt när jag gjort något eller ska göra något.
Får fortfarande mina attacker när händerna domnar bort,
hjärtat rusa, jag svettas och kan inte andas,
panik tror det kallas.

Nu är vi i alla fall tillbaka i stan, det är också skönt,
men stressande, speciellt som att mina
sjukskrivningspapper inte hade kommit.
Hoppas verkligen att det inte blir något strul nu, det klarar jag inte!

Förlåt att jag inte hör av mig/svarar allt som oftast,
det är inte det att jag inte vill, det är bara det att
dom enklaste sakerna har blivit dom svåraste.
Men jag kämmpar fortfarande på.

3 kommentarer:

florin design sa...

Skönt att ni fått bli lite omhändertagna under jul och nyår!

Å att det inte syns på dig hur du mår är så knasigt, du ser ju lika pigg ut som alltid... Sa det till O när vi träffade er senat och han höll med.

Tror att alla har full förståelse för att du inte hör av dig, det är så det är när man mår dåligt. Jag vet perics hur det är, så blir det när jag är i mina trött-perioder.

Hoppas att vi kan ses snart och då bör vi nog välja att ses en fm så att barnen är lite lättare att hanskas med ;.) :-) Kanske tom att vi kan ses ute?

Skönt att du skriver här, jag har kikat in många gånger den senaste veckan...

Just ja, Anton kommer ha kalas i slutet på jan, hoppas du orkar förlja med då. Vi tänkte inte att vi skulle vara så många och om vädret tillåter så ska vara ute lite. Tänkte att barnen kan få rida och åka skoter :-)

Kram till er alla

florin design sa...

Hej vännen! Vill bara säga att jag läste det du skrev i min blogg och att det känns fakstiskt lite skönt att veta att det finns nån som VET hur det är när man mår så där... Jag hoppas verkligen att medicinerna kommer få dig på rätt spår och att du hittar energi och tid till att bearbeta allt gammalt men oxå att du får nått nytt att se fram emot som kanske ett nytt jobb? Det tror jag skulle lyfta dig vännen! Tänk vilken tur du har som har G vid din sida, jag hoppas att ni orkar er igenom detta och kommer ut på andra sidan med en känslan av att detta gjort er starkare!
Vi får träffas och prata nån dag, bara du och jag.
Å du, jag tröttnar aldrig på dig heller!!!!

Kram

Anonym sa...

Hej vännen,
skönt att se att du haft fina helger. Jag ska komma upp till Luleå snart och då vore det skönt att se dig, hoppas vi kan styra upp något. Jag tänker på dig och hoppas 2009 blir de positiva förändringarnas år för dig kära du. Sköt om er alla, kramar från skåne :D.
Therese