söndag 22 mars 2009

Liten ängel - stort buller

Det är min Lucas, Lukis, Lucky Luke det!

Idag fyller han ett år och jag har varit alldels känslosam hela dagen, har njutit av de fina minnena som jag faktiskt har från dagen, minns känslan, den otroliga kärleken till det här barnet. Med Lucas har det varit så annorlunda, redan under graviditeten tillät jag mig att njuta mer och oroa mig mindre, Lucas är mammas pojke och det fantastiskt! MEN! Självklart älskar jag båda mina pojkar precis lika mycket och Isaac kommer att alltid att vara mitt hjärta, min förstfödda och min älskling.

Det är faktiskt ganska härligt att ta en tripp "down memory lane" när man för en gångs skull får minnas sköna känslor och trevliga minnen.

Grattis Mammas Älskling - Jag älskar dig!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt det är att läsa vad du skriver vännen! Lite lustigt att man märkte redan förta gången man träffade Lucas att han är mammas pojke :-) Jätte härligt att se!!!!

Men jag fattar fortfarande inte att det redan gått ett år!!! var tog det året vägen??????

/Lina

Sindarin sa...

Grattis i efterskott till lillkillen vetja... och det är härligt att läsa om glada minnen med =)

För övrigt... körsbär, bananer, dvärgar med hammare... you name it... they all dwell within the depts of my somewhat warped mind =)

Sindarin sa...

Sv: Det är så sant som det är sagt. Själv är jag bara så trött just nu att det inte finns med på världskartan ens

kulli sa...

Skickar för fullt, håll i dig för jag har massa av lycka att skicka :)

Sindarin sa...

Sv: Det blir lättare hela tiden, övning ger färdighet säger man ju. Första gången jag berättade för någon (utanför en kontrollerad klinisk situation) om min uppväxt med en alkoholiserad mamma var det med tårar i ögonen, men varje gång du plockar upp något till ytan blir det lättare och lättare att prata om det. Jag gissar att även du märker viss skillnad idag mot är du beslutade dig att för första gången berätta om ditt helvete som du gått igenom. Idag kan jag prata om det lika lätt som om vädret (lätt överdrift men det klumpar sig inte i bröstet längre och jag skäms heller inte för vad jag varit med om)