fredag 20 mars 2009

Överkänslig

Har precis kommit hem från sjukgymnasten, har ju så ont i ryggen ibland att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Massage är inte ens att tänka på, bara någon rör ryggen så skriker jag.

Men nu har jag i alla fall fått vet att allt hänger ihop, kropp och själ och min kropp är överkänslig just nu för att min hjärna går på högvarv. Det var något fint ord han sa som jag inte kommer ihåg men jag klara tydligen inte ens av beröring, speciellt inte på överarmar, axlar och händer. Det kryper i mig bara jag tänker på det.

Hur som haver så skulle han höra med sina kollegor som är experter på området och kolla om de kunde ta emot mig, så det blir nog jättebra i slutändan. Känns i alla fall bra att ha börjat ta tag i det och att jag gör det jag kan för stunden.

5 kommentarer:

Sindarin sa...

Så är det ju... kroppen och hjärnan hänger ihop så när den ena inte mår bra så mår inte den andra bra heller

Anonym sa...

Vad skönt att se att du tar ett steg framåt sakta men säkert...bara ge det lite tid så ska du se att det ena ger det andra.
Kramar

Retro Elephant sa...

Hej Anneli!

Tack för din kommentar på bloggen, väldigt roligt att du gillade förnyelsen.

//Lina

Anonym sa...

Du är på rätt väg, det är det viktiga. Du är så mycket starka än vad du ibland vill erkänna vännen!

Blir skoj att ses idag!

Skriv gärna nått om hur det går med packning och allt :-) Kommer ju åka bort tors-sön men när jag kommer hem så hjälper jag er gärna att packa upp och komma iordning!

/Lina

Sindarin sa...

Ja det var faktiskt en pärs innan jag hörde ifrån dem. Liknelser som att man inte saknar kon innan båset är tomt kommer till liv. Många tankar passerade genom mitt huvud igår och den ena var hemskare än den andra eftersom jag vet hur "bra" föraren av bilen var och allt =(