torsdag 7 maj 2009

Trött, hårig och kolasåskissig

Idag är jag trött, lite konstigt eftersom jag sovit hyfsat i två nätter. Men egentligen inte enligt terapeuten, det är ju svängningarna som ställer till det för mig. Både humörmässigt och sömnmässigt. När jag tänkte efter så insåg jag att det var alldeles korrekt.

För övrigt så drömmer jag väldigt sjuka drömmar nu för tiden. Häromnatten drömde jag att jag fick hår på ryggen, och nu snackar vi lurv a lá gorilla fast glest, och när jag vände mig om för att kolla framsidan så spred sig håret i takt med att jag vände mig. I natt eller kanske i morse drömde jag att Lucas och Isaac lekte i vår säng, vi halvsov, plötsligt hade jag något kladdigt på handen som såg ut som kolasås, insåg att det kom från Lucas blöja. Satt mig upp och kollade blöjan, japp han hade kissat massor, men allt frammåt, upp på magen och det såg ut precis som kolasås och det var kolasås, fast ändå kiss. Jag bad Gustav hjälpa mig men han bara svarade nåt i stil med "äsch, det kan vänta".

Det riktigt sjuka med dessa drömmar är att de är så verkliga, när jag vaknar till så tror jag att jag har hår över hela kroppen eller kolasåskiss på handen. Undrar just vad en drömtydare skulle säga om mig...

5 kommentarer:

Sindarin sa...

Sv: Hahaha jag tor att det bor en liten cyniker i dig med =) jag ska nog klara att njuta av ett badkar utan hämnd med =D

florin design sa...

Å, jag vet precis hur det är att ha såna drömmar! DEt är så läskigt att man upplever drömmarna så verkliga... Händer att jag har svårt att förstå om jag drömmt eller om nått faktiskt har hänt på riktigt.... Fast jag har blivit van, har ju drömmt så hör kontiga och verkliga drömmar i många år nu, hoppas att dina snart går över!!!

Sindarin sa...

Sv: Du är i gott sällskap i alla fall ;-)

Skottskan glömde jag... vem blir inte lite kär i Sean Connerys dialekt liksom =)

Anonym sa...

Det gör man tids nog... Fast det tycker jag inet att du ska göra. Det kan ju vara en biverkning av medicinerna och då är det troligtvis övergående.

Kram Lina

Eva-camilla sa...

Oj vad läskig dröm..men ändå lite rolig att läsa om..hehe Kolasås? kan man drömma om det?
Kramar