måndag 4 maj 2009

Jäkla sömn!

Varför ska sömnen vara så jäkla viktig?

Fick ju sova riktigt bra där några nätter men nu är det riktigt dåligt igen.
Så gissa om jag är piffig på dagarna? Mitt motto är ju "ju sämre jag mår, desto piffigare klär jag mig". Faktiskt så känns allting lite bättre när man har mascara, kjol/klänning och halsband på sig.

Vettesjutton vad vi ska göra för att få bukt med sömnen, ska rådfråga min terapeut/sjukgymnast imorgon när jag ska dit. Annars får vi väl ringa upp till sunderbyn och höra om de har någon bra lösning. Säkert tabletter, men det kanske är lösningen just nu, i lagom mängd det vill säga.

Föresten, måste bara länka till dagens asgarv, jag skrattade så jag nästan kissade på mig, men det kanske bara är jag. Daniel Da Silva bloggar som gästkrönikör på bloggfamiljen (ja, jag gillar att läsa kändisbloggar) och hans inlägg är faktiskt sjukt kul!

4 kommentarer:

Eva-camilla sa...

Man känner sig faktiskt lite piggare om man piffar till sig! Jag gillar också att läsa kändisbloggar så nu ska jag genast in och läsa din länk :D

Visst är det avkopplande med campinglivet..hehe
Kramar

florin design sa...

Jag har faktiskt funderat på HUR du gör för att se så jäkla pigg och piffig ut jämt... Det har verkligen gjort mig förvirrad eftersom det inte går hanh i hand med det su berättar om hur du mår... Fast jag förstår hur du känner ang detta, fast själv skulle jag aldrig orka anstränga mig när jag mår dåligt.

Nä, det är jag inte. Fast jag blir glad över att höra att i alla fall ser att jag försöker... Tack!

florin design sa...

Ang sömn så är jag så jäkla trött, inte hela dagarna men det slår till helt plötsligt och jag blir helt lam i kroppen och jag fattar ingenting, blir helt snurrig och skakis. Inte alls roligt.

Jag sover i alla fall hyffsat bra på nätterna nu, men när jag somnar på bussen sover jag så hårt att jag inte ens hör när larmet på mobilen ringer!!!! Har åkt för långt två dagar i rad nu.

Har pratat med läkaren idag och vi höjer nu mina doser ännu mer, gillar inte alls att jag äter så mycket mediciner men det är ju bara att acceptera. Jag är ju sjuk och utan dem så vågar jag inte tänka på vad sm skulle hända.

På lördag har vi ju vernissage på skolan så om ni orkar får ni gärna komma och kika. Fast utställningen håller ju på i en hel vecka iofs :-)

Sindarin sa...

Sv: jag kan inte låta bli att le åt den drömmen =)