onsdag 17 september 2008

Dag 2

Idag har det gått sådär. Natten var inte så kul, L vaknaden vid 4-tiden och fick mat, sen ville inte han somna om. Tillslut la jag honom hos mig och han somnade faktiskt, då kom I över och väckte såklart lillebror. Sen sov inte någon av oss speciellt mycket resten av natten och vid 7-tiden tyckte I att jag hade sovit färdigt "mamma ova mer - skakandess på huvudet".

Stora sjuklingen har mest spenderat dagen i soffan framför en film. Ja, jag låter honom glo på film mest hela dagen, men det är bara för att han är sjuk och vi är ensamma. Lilla sjuklingen är ganska nöjd så läng han får vara i famnen och man pratar/gosar/leker/hoppar honom och allt samtidigt annars är det inte bra.

För att spä på saker lite så fick jag blixtrande huvudvärk idag vid 3-tiden, trots flera panodil och kaffe så har den inte släppt än. Borde väl försöka sova istället, men jag vill ju se mitt favvoprogram på tv och njuta lite av lugnet.

Tack och lov kom fina fröken H hit ikväll och hjälpte mig att se efter pojkarna så jag fick åka och handla lite. Hade först tänkt åka med dom men det hade bara inte gått. Var skönt att få komma bort lite också och får vuxensällskap. Desutom hjälpte hon mig med läggningen så det gick riktigt smidigt, båda pojkarna somande utan ett pip. Fast sen har I kommit upp två gånger, han sover inte så bra, har feber stackarn även fast han fått panodil.

Gullungen, jag la mig med honom en stund för att han skulle komma till ro igen. Precis när han höll på somna så rullade han upp mot mig och sträckt ut lillhanden, la den i min och kramade till. Gissa om mammahjärtat smälter!

Har pratat med älsklingen lite också, hurra för skype! Det var bra med honom men han var såklart trött. Jag håller tummarna för att presentationen som han ska hålla snart kommer att gå bra. Jag är så stolt över dig!

2 kommentarer:

Gustav sa...

Du är bäst! Älskar dig tokmycket!!! :*

Anneli sa...

Vi älskar dig med!