fredag 19 september 2008

Dag 4

Hurra! Febern har börjat ge med sig, Isaac har varit mycket piggare idag och kan har kunnat äta lite mat. Enda nackdelen är att de stunder han har varit piggare så har han trotsat en hel del, kanske mamma har daltat lite väl mycket med honom...Men det får man faktiskt när ens lilla älskling är jättesjuk, så det så! Nu hostar han nåt fruktansvärt men han är så duktig och tapper min lilla, stora kille.

Idag fick mamma lite vuxet sällskap också, vännen A kom över en stund och såg till att jag inte ble helt koko av att bara vara hemma med barnen ensam. Har insett att det inte är sunt att inte få träffa ändra vuxna.

Min räddning de här dagarna har varit sjalarna och Ergon, speciellt som att I inte har velat gå själv och har velat vara mycket i famnen. En av gångerna när jag skulle ner i tvättstugan hade jag Lucas i sjal på magen, Isaac i Ergo på ryggen och tvätten på axeln, gissa om jag kände mig som en packåsna.

Nätterna är fortfarande jobbiga, L vaknar flera gånger och är ganska stökig och I kommer över och snurrar och sparkas, men det är ändå ok. I natt när I låg brevid mig och snarkade så var det faktiskt tom lite mysigt.

Nu kan jag avslöja att min älskling har vunnit ett pris! Jag vill kalla det "best in show" men egentligen heter det "best presentation award", det är tydligen väldigt prestigenfyllt och sånt som man skriver i sitt CV. Hur som helst så är vi väldigt stolta över duktiga pappan! Isaac sa idag "mej yckom pappa", ganska så gullig, första gången jag hört honom säga att han tycker om någon annan, G blev jätteglad när jag berättad det.

Förhoppningsvis är vi så pigga att vi kan ta oss ut en sväng imorgon, hoppas, hoppas!

Inga kommentarer: