onsdag 29 april 2009

Halleljulja för familjerådgivningen

Ja, faktiskt så är det nog det som räddat vårt äktenskap i alla fall.
Trots att man älskar varandra så mycket (eller pga) kan det ändå vara så svårt att få det att gå ihop. Då är det inte fel att ta hjälp så att man inte tappar bort varandra helt och hållet.

Tack vare att vi har gått i familjerådgivning tillsammans så har vi nu lärt oss kommunikation 1b. 1a är att kunna prata där. 1b nu kan vi prata hemma också. Nä, riktigt så illa är det inte, men snudd på ibland.

Hur som helst så har vi i alla fall konstaterat att vi har ett jämnställt äktenskap, i sjukdom (och i hälsa) och i (med) och motgång. Där jag står för sjukdomen och Gustav för motgången, tur att vi kan bidra med olika delar va?

Har föresten fått höja dosen medicin till det dubbla, så nu bordet det bli lite stabilare, förhoppningsvis.

8 kommentarer:

Sindarin sa...

Vet inte om man ska säga grattis eller inte... men jag gör det ändå. Relationer bör man vårda om det går och det låter som om ni gör det. Det är alldeles för många som tar den enkla vägen ut när det krisar sig. En tröst är att överlever man sina kriser så växer man ihop och blir en starkare enhet med.

Sindarin sa...

Då säger vi grattis =)

Marlene sa...

Tänker på dig/er mycket. Var rädd om varandra!



Kram

Sindarin sa...

Sv: Vilken tur =) jag tycker om att glädja andra... om sanningen ska fram tycker jag nog om att framkalla reaktioner helt enkelt. Ibland är det glada reaktioner och ibland vill jag skapa lite eftertänksamhet hos människor =) Sådan respons som jag brukar få av dig är guld värd så du ska aldrig tro att du är obetydlig =)

Cattis sa...

Heja på er, vad ni kämpar på. Lycka till.

Mina sjuka föräldrar har denna veckan skrivit om sitt testamente till förmån för min syster men inte för mig. Hur sjuka kan de bli egentligen???

Ha det bra, ta hand om dig,

Kram Cattis

Sindarin sa...

Sv: Tack och bock... Ja ormar är inte så hemska som man tror. Majsormar är ju dessutom oftast helt harmlösa

Cattis sa...

Hej vännen,

Jag hoppas du njuter av solen och har det bra med din familj. Jag njuter avd et lugna livet som har infunnit sig hos mig just nu.

Det finns massor att göra, men jag väljer vad och när jag ska göra det.

Det är så skönt med dig och andra cybervänner jag fått här. Det är så häftig känsla, jag ville inte blogga om vad mina förädlrar gjort med hänsyn till mina döttrar, men jag har dig och kunde få ur mig det på din blogg och sedan lite respons på det. Precis lika bra som att blogga själv.

Än en gång - hoppas du mår bra

Kram Cattis

Sindarin sa...

Sv: det är så många enkla saker i livet man önskar att folk skulle förstå... men en del gör det inte och svårare än så är det inte. Vi ägnar inga sömnlösa nätter åt att oroa oss över deras oförstånd tycker jag... Eller hur? ;-)