fredag 26 juni 2009

Kärringar är inte min grej!

Igår när jag cyklade in till stan så höll jag på att bli klippt av en bil, som kördes av en kärring. Skulle över ett övergångsställe där trafikljusen var avstängda pga vägarbete. Jag kollade trafiken och cyklade, eftersom det var "min tur". Såg att bilen kom och förstod att den skulle svänga eftersom det inte fanns någon annan väg att köra. Kände väl på mig att det skulle kunna gå tokigt, så jag kollade mot bilen och ser att kärringen tittar ner när hon tar kuran, i för hög hastighet dessutom. Hon hann precis se mig men inte reagera, jag var påväg att bromsa för att ta den höga trottoar kanten, men trampar på när jag ser henne. TUR det! hinner precis över och känner vinddraget bakom mig. Hade jag varit någon sekund långsammare, eller inte tittat dit så hade jag blivit påkörd.

Jäkla kärring, om man inte kan köra bättre än sådär ska man inte ha körkort!

2 kommentarer:

Sindarin sa...

Jag kan inte annat än hålla med =/ vilka idioter det finns

Sindarin sa...

Sv: Vad får jag då? =P