onsdag 21 oktober 2009

Tack

Alla för dom fina kommentarerna i föregående inlägg. Känns skönt att höra av andra föräldrar att jag agerade "rätt". Ni värmer mitt ledsna, asitiska-mamma-hjärta!

Dagisfröken som tog hand om det hela hade faktiskt kommit fram och prata med G om saken dagen efter. Undrade hur det var med mig, hon hade sett att jag blev ledsen. Hon berättade att hon tagit upp saken med barnens föräldrar, den en hade reagerat "rätt", blivit ställd och upprörd. Den andra hade försökt skylla på att de bara är barn och inte förstod, tyckte inte att det var så allvarligt. Det hade hon avfärdat och påpekat att dom var mycket väl medvetna om att det dom sa var fel och sårande!

Dagis känns plötsligt lite tryggare igen när men vet att det finns sådana dagisfröknar!

4 kommentarer:

Marlene sa...

Vad skönt att höra att fröknarna tog det på allvar. Jag hoppas även den andra föräldern gjorde det så småningom... Kram

florin design sa...

Oj, nu har jag inte läst här på några dagr igen. Blir jätte ledsen över att läsa att sånt förekommer på dagis!!! Tur att fröken tog det på allvar!
Jag tror inte att Anton ens har reagerat över att ni har asiatiskt utseende faktiskt. Vi har pratat om det iom att han hade en kompis som var från Indien på sitt förra dagis och han funderade mycket kring honom och solbränna i somras.Då pratade vi mycket kring detta med olika utseenden men han verkade inte hänga med riktigt...

Å skulle ha någonsin säga något lkinande så skulle jag bli riktigt upprörd!

KRAM

florin design sa...

Tack själv! Jag var oxå het slut i huvudet men jag somnade faktiskt inte direkt, var i alla fall uppe några timmar till. Å nu på morgonen vakade jag kl sju å trodde jag haft sovmorgon men det hade jag ju inte alls insåg jag nör jag slog igång datorn. DEt är ju vintertid nu ju!!!!

Vill inte ha tillbaks några kläder, vad ska vi med dem till? Här blir det inga fler barn =)

Kul att du gillar bordet! Jag hade aldrig sjölv kunnat tro att det gick så snabbt att tillverka ett bord själv faktiskt, jag abara måste göra ett köksbord så vi slipper detta fula som vi lånat!!!!

Kram

florin design sa...

Hej vännen! Hur är det med dig? O har sagt vad som hände på kvällen men mer vet jag inte. Bara att du ringer om du vill prata!!!! Hoppas du mår ok! Kram